• يکشنبه ٢١ خرداد ١٤٠٢-١٣:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٠٥
میثم مظفر: 10-153

لزوم پاسخگویی سازمان زیباسازی در خصوص ایجاد کاربری نامناسب در محوطه عمارت عین الدوله

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص احداث بنای نامناسب در محوطه عمارت عین الدوله به سازمان زیباسازی تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در یکصدوپنجاه و سومین جلسه شورای ششم در تذکری بیان کرد: حضور یک پیمانکار جهت احداث رستوران و کافی شاپ و انجام عملیات عمرانی نامناسب در محوطه عمارت عین الدوله، به هیچ عنوان متناسب با فضای تاریخی این بنای ارزشمند نیست.
وی تشریح کرد: مجموعه باغ و عمارت عین الدوله از بناهای میراثی دارای ارزش تاریخی است که در دوره قاجاریه احداث شده و در محدوده میدان هروی واقع گردیده است، در وضعیت فعلی از ظرفیت این بنای گسترده استفاده بهینه و مناسبی نمی شود و با کارایی بسیار پایینی روبرو هستیم.
عضو شورا ادامه داد: اداره حجم زیباسازی با حدود ۷ نفر پرسنل در برخی اتاق های این عمارت تاریخی مستقر هستند که کار برخی امور مربوط به مجسمه ها و المان های حجمی زیباسازی شهر تهران را دنبال می نمایند؛ در حالیکه این عمارت می تواند تبدیل به یک مرکز آموزشی و توانمندسازی در همین حوزه تولید مجسمه و المان های حجمی و مفهومی بشود و ارتباط بین هنرمندان، هنرجویان، پیمانکاران و کارآفرینان را با سازمان زیباسازی شهر تهران در این عمارت برقرار نماید، سالن هایی جهت کارگاه های آموزشی و گالری نمایش آثار حجمی و مفهومی در فضای ساختمانی آن عمارت قابل جانمایی و تعریف است و انتظار می رود از ظرفیت و فضای این عمارت تاریخی استفاده بهتری شود.
مظفر با اشاره به بازدید سرزده خود از این عمارت تاکید کرد: یک موضوع حائز اهمیتی که در این عمارت مشاهده شد، حضور یک پیمانکار جهت احداث یک رستوران و کافی شاپ و انجام عملیات عمرانی نامناسب در محوطه این عمارت بود که به هیچ عنوان متناسب با فضای تاریخی و میراثی این بنای ارزشمند که نیازمند صیانت و نگهداشت به شکل استاندارد است، نیست و سنگ بنای نامناسبی در حال پایه گذاری است.
رئیس کمیته بودجه افزود: سوال اینجاست چرا سازمان زیباسازی به بهای اندکی که قابل بررسی است، اجازه احداث بنای جدید و کافی شاپ به سرمایه گذار بخش خصوصی داده که هم معماری یکپارچه و تاریخی آن بنا در حال لطمه خوردن است و هم پس از بهره برداری حاشیه ها و نکات خاص خودش را به همراه خواهد داشت.
میثم مظفر در پایان خواستار ارائه ادله توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران جهت این کار نامناسب و نحوه واگذاری و تشریفات قانونی به سرمایه گذار با شرح میزان منافع مادی و مضرات معنوی آن شد و ابراز امیدواری کرد اقدام اصلاحی در این مجموعه پیگیری گردد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: